Huisartsenpraktijk Wognum Kaaspers 5, 1687TX Wognum 0229-571215 tussen 08:00–10:30 en 13:30–14:30 |
Kaaspers 5, 1687TX Wognum 0229-571215 tussen 08:00–10:30 en 13:30–14:30 |
Huisartsenpraktijk Wognum Kaaspers 5, 1687TX Wognum 0229-571215 tussen 08:00–10:30 en 13:30–14:30 |
Kaaspers 5, 1687TX Wognum 0229-571215 tussen 08:00–10:30 en 13:30–14:30 |
Nieuws
Op maandag 21 oktober 2024 kan iedereen met een persoonlijke uitnodiging een griep- en/of pneumokokkenvaccinatie komen halen in multifunctioneel centrum de Bloesem, Conferencelaan 19 te Wognum. Op de uitnodiging, die wordt verzonden op 4 oktober, staat de tijd waarop wij u verwachten. Neem uw uitnodiging mee.
Wie komt in aanmerking voor de griepprik?
Personen van 60 jaar en ouder komen in aanmerking voor een griepprik. Ook bij mensen onder de 60 jaar met hart- long- of suikerziekte, nierpatiënten en mensen met verminderde afweer kan griep ernstige gevolgen hebben.
Wie komt in aanmerking voor de pneumokokkenprik?
Alle mensen die geboren zijn tussen 1 januari 1961 en 31 december 1964 komen dit jaar in aanmerking voor een pneumokokkenvaccinatie. Pneumokokken zijn bacteriën waar u erg ziek van kunt worden. Deze vaccinatie geeft extra bescherming tegen een longontsteking.
Afsprakenservice
Vanaf dit jaar maken wij gebruik van een afsprakenservice. Met deze afsprakenservice kunt u als u een oproepbrief heeft ontvangen uw afspraaktijd wijzigen. Ook is het mogelijk uw afspraak te wijzigen naar een tijdstip op onze inhaalmiddag op dinsdag 26 november 2024. Wij verzoeken u vóór 18 oktober 2024 uw afspraak te wijzigen.
De afspraakservice is te vinden op onze website https://www.huisartsenwognum.nl/afsprakenservice .
Heeft u geen oproep ontvangen?
Denkt u wel in aanmerking te komen voor een griep- en/of pneumokokkenvaccinatie, maar heeft u geen oproep ontvangen? Geef dit dan vóór 21 oktober 2024 door via https://huisartsenwognum.nl/griep-en-of-pneumokokkenvaccinatie-verzoek-indienen
Als u inderdaad in aanmerking komt voor de griep- en of pneumokokkenvaccinatie dan zullen wij u op de reservelijst plaatsen. Na 31 oktober 2024 weten we of we voldoende vaccinaties kunnen nabestellen en wanneer deze geleverd worden. Als deze informatie bekend is, ontvangt u een SMS of als we niet uw mobiele telefoonnummer hebben, dan ontvangt u een afspraaktijd voor de inhaalmiddag per email. De inhaalmiddag is dit jaar gepland op dinsdag 26 november 2024(alleen op afspraak) locatie: Huisartsenpraktijk Wognum.
Telefonisch contact
Graag alleen telefonisch contact als u geen beschikking heeft over een computer.
Bent u een bewoner van het Sweelinckhof?
Op 12 november zijn we aanwezig in het Sweelinckhof om de bewoners, die ingeschreven zijn bij onze praktijk, te vaccineren. Uiterlijk 28 oktober 2024 ontvangen deze bewoners een uitnodiging per post. Neem uw uitnodiging mee naar de prik locatie in Sweelinckhof.
Bent u een bewoner van de Herbergier of de Familiehoeve?
De verzorging zal deze bewoners vragen of zij een vaccinatie willen. De verzorging stemt met ons de vaccinaties af.
Wordt u in verband met ernstige lichamelijke beperkingen aan huis gevaccineerd?
Er wordt uiterlijk 28-10-2024 contact met u opgenomen om een afspraak in te plannen voor de vaccinatie aan huis.
Welke veranderingen zijn er per 2025?
Per 2025 gaan wij de uitnodigingen (zoveel mogelijk) per SMS of e-mail versturen. Dat scheelt heel veel papier en is hiermee een milieu bewuste keuze. Het is belangrijk dat wij uw 06-nummer en e-mailadres hebben. U kunt dit doorgeven via onze website: huisartsenwognum.nl.
Veel van onze patiënten hebben een drukke agenda en vinden het soms lastig om overdag op specifieke tijden telefonisch een afspraak te maken. Aangezien we in onze praktijk veel waarde hechten aan toegankelijkheid van onze zorg en gemak voor onze patiënten, willen we u graag attent maken op de mogelijkheden die Uw Zorg Online biedt.
Uw Zorg Online is een gebruiksvriendelijk en veilig platform dat u op ieder moment van de dag toegang geeft tot verschillende diensten van onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u via Uw Zorg Online afspraken inplannen, herhaalrecepten aanvragen, vragen stellen aan de medewerkers van onze praktijk, zelfmetingen doorgeven (graag alleen als wij hierom vragen) en uw medische dossier inzien. Het gebruik van Uw Zorg Online voor niet-spoed zorg voorkomt wachttijden aan de telefoon en zorgt ervoor dat u snel en efficiënt geholpen kunt worden.
Via Uw Zorg Online heeft u de vrijheid om op een moment dat het u uitkomt online een afspraak te maken voor een consult bij de huisarts, maar ook voor:
We verwachten dat deze extra online contactmogelijkheid bijdraagt aan meer gemak en een nog betere toegankelijkheid van onze zorg. We nodigen u uit om Uw Zorg Online eens uit te proberen en zelf de voordelen te ervaren.
Naar Uw Zorg Online (klik hier). Ook is er een handige app beschikbaar die u kunt downloaden op uw smartphone of tablet.
De Uw Zorg Online app is te herkennen aan het volgende logo |
Inloggen doet u veilig en eenvoudig met uw persoonlijke DigiD. Dit zorgt ervoor dat uw persoonlijke en medische gegevens veilig zijn en alleen toegankelijk zijn voor u.
Helaas blijkt het in toenemende mate te gebeuren dat patiënten wel een afspraak maken op het spreekuur, maar vervolgens niet op de afgesproken tijd verschijnen. Tegen andere patiënten hebben we dan moeten zeggen dat het spreekuur vol is, terwijl de betreffende patiënt niet verschijnt.
In navolging van de tandartsen en de ziekenhuizen hebben wij besloten een ‘no show’-tarief in te stellen. Niet, of Niet tijdig (24 uur van te voren of bij de POH-GGZ 48 uur van te voren) afgezegde afspraken worden bij u in rekening gebracht. U ontvangt hier persoonlijk een rekening van. Omdat er geen zorg verleend is, wordt deze rekening niet door uw zorgverzekeraar vergoed. U wordt verzocht deze nota zelf te voldoen. Er zal pas een nieuwe afspraak gemaakt kunnen worden als de openstaande nota voldaan is. Vanzelfsprekend geldt dit niet voor levensbedreigende spoed.
Het tarief dat wij hanteren is € 20,00 voor een enkel consult/afspraak en € 40,00 voor een langer consult/afspraak. Voor afspraken bij de praktijkondersteuners hanteren wij altijd € 40,00.
Wij hopen dit tarief zelden of nooit in rekening te hoeven brengen. Ons primaire doel is het terugdringen van het aantal personen die niet op de afspraak verschijnt.
Iedere eerste dinsdag van de maand hebben we een stikstofspreekuur voor het aanstippen van huidplekjes en wratten.U kunt vooraf een afspraak maken (klik hier) voor een stikstofbehandeling tussen 09:00 en 11:00 en tussen 14:00 en 16:00 uur, op de volgende dagen:
|
Uw zorgverzekeraar vergoedt altijd uw bezoek aan de huisarts. Huisartsenzorg zit in het basispakket. Er geldt geen eigen risico voor. Wel kunnen er kosten verbonden zijn aan de medicijnen die de huisarts u voorschrijft of de behandeling waar hij/zij u voor doorverwijst. Die zorg zit niet altijd in het basispakket, of valt onder uw eigen risico. Het kan dus zijn dat u moet (bij-)betalen voor:
Als de huisarts medicijnen voorschrijft of u doorverwijst, krijgt u bijna altijd te maken met uw eigen risico.
Dat betekent dat u de kosten zelf betaalt tot aan het maximum van uw eigen risico. In 2020 heeft iedereen van 18 jaar en ouder een verplicht eigen risico van 385 euro.
Het kan zijn dat u met het afsluiten van uw polis hebt gekozen voor een vrijwillig eigen risico, van bijvoorbeeld 100 euro.
In dat geval betaalt u zelf de kosten van uw medicijnen of behandelingen tot aan het bedrag van 485 euro. Weet u niet zeker of u een vrijwillig eigen risico heeft? U vindt het op uw polisblad. U kunt het ook navragen bij uw zorgverzekeraar. Het eigen risico geldt altijd voor zorg uit de basisverzekering. Voor de zorg uit de meeste aanvullende verzekeringen geldt het eigen risico niet.
Helaas is het zo dat niet alle zorgverzekeraars met alle ziekenhuizen en andere zorgverleners contracten hebben afgesloten. Een gevolg zou kunnen zijn dat u uw behandeling voor een deel of geheel zelf zou moeten betalen.
Als de huisarts u doorverwijst naar een medisch specialist of andere zorgverlener, check dan uw polis op twee belangrijke zaken:
Dit systeem is bedacht door VWS en de zorgverzekeraars. Wij als zorgverleners vinden dit een zorgelijke ontwikkeling en willen u hierbij wijzen op de risico’s. Maak een bewuste keuze welke verzekeraar en welke polis u kiest. Wij kunnen niet voor u nakijken of een verwijzing naar een zorgverlener door uw zorgverzekeraar vergoed zal worden.
Ons advies: Neem bij een verwijzing van tevoren contact op met uw zorgverzekeraar. Het is uw eigen verantwoordelijkheid en hiermee uiteindelijk uw eigen keuze naar welke zorgverlener u doorverwezen kan en wil worden.
Voor meer informatie en links naar de verschillende zorgverzekeraars: Wat zit er in mijn basisverzekering!
Huisartsenpraktijk Wognum
Wij willen gebruik gaan maken van het versturen van sms-berichten met als afzender UwHuisarts.
Als een zorgverlener van onze praktijk ziek is, zal de afspraak afgezegd moeten worden. Tot nu toe belden wij de mensen dan op om de afspraak te verzetten. Het kwam echter nogal eens voor dat wij mensen dan telefonisch niet konden bereiken. Het is daarom handiger als wij u dan een sms-bericht sturen:
“Sorry uw afspraak op de huisartsenpraktijk kan niet doorgaan vanwege uitval. Neemt u alstublieft contact op met de praktijk voor het maken van een nieuwe afspraak.”
Ook voor bijvoorbeeld uitslagen van urineonderzoek is het handig als wij u een sms-bericht kunnen sturen. Dat scheelt voor u wachten in de telefoonrij.
Het is belangrijk dat wij het juiste 06 nummer van u hebben. Wij verzoeken u uw 06 nummer door te geven als u denkt dat wij dit niet hebben. Dit kan via: www.huisartsenwognum.nl/mobiel .
Voor alle overige uitslagen is nog steeds ons advies dat u zelf contact opneemt met ons om naar de uitslag te informeren. Het gaat om uw gezondheid en dat blijft uiteindelijk uw verantwoordelijkheid. Hiervoor zijn sms-berichten niet geschikt.
Er zijn diverse mogelijkheden voor u om een afspraak te maken met medewerkers van Huisartsenpraktijk Wognum. Sinds afgelopen jaar is hier het Uw Zorg Online portaal bijgekomen. Via dit portaal kunt u met Digi-D veilig inloggen. De makkelijkste weg hiernaartoe is via de homepage van onze website: www.huisartsenwognum.nl. U kunt dan gelijk zien welke dag en tijd beschikbaar is en bij welke medewerker. De assistentes controleren al deze gemaakte afspraken en nemen zo nodig contact met u op. Een afspraak van 15 minuten is geschikt voor maximaal 1 klacht. Maakt u vooral gebruik van deze optie. U kunt dan op uw gemak kijken wat mogelijk is en u hoeft niet lang aan de telefoon te wachten. Als u deze digitale optie lastig vindt, mag u hiervoor natuurlijk ook de assistente bellen.
We hebben hiernaast al jaren de mogelijkheid om via e-patiënt (ook op de homepage van onze eigen website) een verzoek om een afspraak in te dienen. Deze weg is omslachtiger omdat u meer datum en tijd opties op moet geven, de assistente u een bericht stuurt wat er mogelijk is en u de afspraak weer moet bevestigen. Dit gaat niet altijd goed. Bovendien blijkt dat mensen regelmatig verzoeken indienen die niet mogelijk zijn, bijvoorbeeld omdat een bepaalde arts op vakantie is. Dat is de reden dat wij deze afspraak optie (via e-patiënt) binnenkort zullen opheffen.